Dubbele première voor Mitsubishi Motors op Autosalon Genève

Europees debuut voor e-EVOLUTION CONCEPT en werelddebuut vernieuwde Outlander PHEV

 

Amstelveen, 20 februari 2018 – Mitsubishi Motors Corporation (MMC) staat tijdens de 88ste Autosalon van Genève* (6 t/m 18 maart 2018) in het teken van twee primeurs. Naast de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT die voor het eerst te zien is in Europa, beleeft de vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV (modeljaar 2019) zijn wereldpremière. Deze komt voor de herfst op de Europese markt.

De Mitsubishi Outlander PHEV en de MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT vertegenwoordigen de technische innovatie en de expressieve designtaal van MMC van nu en de komende jaren. De modellen vertalen – ieder op hun eigen manier – de productstrategie van MMC: een zorgvuldig samengestelde mix van SUV’s en elektrische aandrijving, gecombineerd met state-of-the-art technologie voor een progressieve rijervaring.

Nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV

Op basis van 80 jaar ervaring met vierwielaandrijving, 50 jaar onderzoek naar en ontwikkeling van elektrische aandrijving en dertig jaar rallywinnende All-Wheel Control-systemen presenteerde MMC in 2013 Outlander PHEV: een baanbrekende plug-in hybride Twin Motor SUV die zijn weerga niet kende.

Dankzij de overweldigende belangstelling en continue verbeteringen is de Mitsubishi Outlander PHEV van een auto voor een specifieke doelgroep uitgegroeid tot een van de belangrijkste modellen. De Outlander PHEV was in 2015, 2016 én 2017** de bestverkochte plug-in hybride in Europa. Op dit continent zijn al meer dan 100.000 exemplaren verkocht. Met een cumulatieve verkoop van meer dan 140.000 stuks is de Outlander PHEV ook de bestverkochte plug-in hybride SUV ter wereld.

De Outlander PHEV is het vlaggenschip van Mitsubishi Motors en brengt de meest geavanceerde technologie van MMC samen in een voertuig. De plug-in hybride aandrijflijn zorgde voor een doorbraak op het gebied van rijbereik, emissies en rijgeluiden en bood nieuwe kansen voor automobilisten die emissievrije ritten willen combineren met nieuwe avonturen, in plaats van het zoeken naar oplaadpunten.

De 2019-versie van de Outlander PHEV is voorzien van een nieuwe generatie aandrijflijn, die zowel in het EV- als in het SUV-segment nieuwe maatstaven zet. Het nieuwe model dat in Genève debuteert, wordt gekenmerkt door zijn compleet herziene aandrijflijn, verbeterde rijdynamiek, verfijnde interieur en subtiele exterieurwijzigingen.

Het PHEV-systeem 2.0

  • Nieuwe 2,4-liter benzinemotor volgens Atkinson-principe vervangt de 2,0-liter benzinemotor met reguliere (Otto) cyclus. De nieuwe motor zorgt voor meer trekkracht, een soepelere werking en een hoger rendement.
  • Het vermogen van de achterste motor is met 10% verhoogd.
  • De capaciteit van de aandrijfaccu is met 15% verhoogd.
  • De output van de accu is met 10% verhoogd. 

Het 4WD-systeem: meer rijstanden

De rijstanden NORMAL en 4WD LOCK zijn aangevuld met twee nieuwe standen: SPORT zorgt voor een directer gevoel voor meer rijplezier op bochtige wegen, terwijl SNOW zorgt voor extra controle en veiligheid in gladde omstandigheden.

Het design: verscherpt en verfijnd

  • De uitstraling van de Outlander PHEV is verbeterd dankzij een aantal subtiele wijzigingen, zoals de nieuw ontworpen LED ‘tech-look’ koplampen, rechthoekige mistlampen aan de voorzijde, expressievere grille met herkenbare ‘Dynamic Shield’-merkidentiteit en skidplate onderaan de voorzijde. Ook zorgen de nieuw ontworpen, two-tone 18-inch lichtmetalen wielen en de grotere achterspoiler voor een verfijnde en zelfverzekerde houding.
  • De verbeteringen in het interieur concentreren zich op de kwaliteitsbeleving door de toepassing van gewatteerde, hoogwaardige lederen bekleding, compleet nieuwe voorstoelen met verbeterde zijdelingse steun, een vernieuwde schakelpook, een nieuw instrumentenpaneel, nieuwe decoratiepanelen en een A/C-stopcontact voor passagiers achterin.

Belangrijkste specificaties

Lengte x breedte x hoogte (mm) 4.695 x 1.800 x 1.710
Wielbasis (mm) 2.670
Spoorbreedte v/a (mm) 1.540/1.540
Motor Viercilinder 2,4-liter Atkinson 16v benzinemotor met DOHC en MIVEC
Elektromotoren 1 voor, 1 achter
Aandrijfaccu Lithium-ion
Accucapaciteit (kWh) 13,8
 Dubbele première voor Mitsubishi Motors op Autosalon Genève